Acest website utilizeaza cookie-uri. Acestea sunt folosite pentru a imbunatati experienta de navigare. Continuand navigarea, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor noastre: Politica de confidentialitate
Cronica unei conferinte offline
Employer Branding Conference - Aprilie 2023 - by Evensys
06-04-2023
Lucrand in recrutare, am de-a face extrem de des cu imaginea de angajator pe care clientii mei o au pe piata muncii din Romania. 

Prima intrebare pe care marea majoritate a candidatilor pe care ii abordez mi-o adreseaza este: “Cine este angajatorul pentru care recrutezi?"
Pentru a putea raspunde cat mai corect la o astfel de intrebare, dupa mai bine de 3 ani de conferinte online, m-am decis sa particip offline la una dintre cele mai importante conferinte despre “brandul de angajator” din Romania - Employer Branding Conference organizata de Evensys. 

Toate parerile pe care le voi expune in continuare sunt pur subiective si se bazeaza pe experienta personala pe care am avut-o de cand lucrez in industria HR.

Ce mi s-a parut a fi util
1. Dupa mai bine de 3 ani de interactiune mai mult online, am reusit, in sfarsit, sa-i intalnesc si in realitate pe multi dintre profesionistii HR cu care colaborez. Oricat de benefica este colaborarea online, gasesc, in continuare, intalnirile fata in fata ca fiind extrem de valoroase.
2. Conferinta in sine mi-a parut a fi mai exact un eveniment de prezentare a celor mai bune practici in domeniul “employer branding”. Marii angajatori din diferite industrii au venit si si-au prezentat proiectele incheiate sau in derulare, fie ca a fost vorba de prezentari individuale sau de discutii desfasurate intr-un panel. 
3. Initiativele prezentate au fost aliniate cu specificul industriei sau business-ului respectiv, acoperind subiecte de la cum abordam mediul de lucru hibrid si pana la upskilling digital sau la programe de internship, mentorat.
4. Toti cei care au prezentat au incercat sa fie, acolo, pe scena, cea mai buna versiune a lor. Am descoperit cu mare placere cativa profesionisti HR cu idei bine ancorate in realitate, expuse extrem de clar si fara a se folosi de “corporateza”.
5. Pentru mine, gura de aer proaspat sau ”the cherry on the cake” au fost prezentatorii/consultantii care, desi colaboreaza sau au legatura cu industria HR, nu reprezinta nicio corporatie. Prezentarile, abordarea si limbajul lor au fost cele care parca au adus claritate. Din punctul meu de vedere, ei au spus lucrurilor pe nume si au adus in discutie subiecte de actualitate legate de ce inseamna construirea unui brand de angajator, schitand cumva niste directii cu iz strategic.
 
Ce mi s-a parut putin ciudat din ce am auzit in anumite prezentari
1. Digitalizarea proceselor interne prin lansarea unor canale de comunicare gen Yammer si prin folosirea mai atenta a detaliilor analitice - daca in 2023, cand se vorbeste despre AI si Chat GPT, un mare angajator spune ca-si digitalizeaza procesele interne astfel, atunci cred ca a cam pierdut trenul, iar din punct de vedere brand de angajator nu are cum sa devina atractiv. 
Din ce in ce mai multi angajatori folosesc acum platforme Saas performante care sprijina eforturile de consilidare a brandului de angajator si in acelasi timp asigura un management eficient al proceselor de recrutare.
2. Doar intr-o singura prezentare am descoperit o abordare consistenta a unui aspect extrem de discutat in ultima vreme: Cum adresam faptul ca nevoia sau urgenta angajatorilor in ceea ce priveste talentul, nu este aliniata cu disponibilitatea acestuia pe piata muncii? 
Cine mai are rabdare sa investeasca si educe generatiile care abia intra pe piata muncii? Eu nu pot uita care era nivelul de pregatire a celor din generatia mea (generatia X) atunci cand au intrat pe piata muncii. Noi am invatat, on the job, aproape tot ceea ce stim acum si am devenit profesionistii de astazi pentru ca cineva a avut rabdare sa ne invete.
3. Prea putin s-a vorbit despre un concept integrat de Recruitment Marketing, care, din propria-mi experienta, poate fi un element strategic diferentiator in construirea brandului de angajator. Au fost abordate individual arii ce tin de Recruitment Marketing, dar nicio strategie nu a parut sa adreseze toate aspectele care sunt incluse in acest concept.

Felicitari tuturor celor implicati si abia astept evenimentul din toamna.
© 2023 SMD Remarkabil Consulting SRL - Toate drepturile rezervate

Pentru orice oferta de servicii personalizata sau daca ai intrebari, ne poti contacta la office@remarkabil.ro

Pe site-ul nostru, platile online sunt procesate in siguranta de platforma: